Jålete nudelsuppe à la fastfood

Oppskrift Nudelsuppe Asiatisk Fastfood Pak Choi Bønnespirer Nudler
Slik gjør du nudlene spennende.
Nudler er kanskje ikke det sunneste man kan spise, men det er godt, det er billig og det er kjapt!

Jeg tipper det er flere enn meg som overlevde på nudler store deler av studietida.
Dengang var det ikke rom for ekstra ingredienser, kun nudler, buljong og vann. Særlig spennende eller næringsrikt var det ikke...
Den gode nyheten er at det er fullt mulig å tilføre en dose action i nudelsuppa! Med godsaker som vårløk, pak choi og bønnespirer pluss litt ekstra chili og hvitløk blir dette skikkelig nom nom! Herlig fastfood til lunch eller de dagene man egentlig ikke gidder å lage middag.


Merknad til veganere:
De fleste nudeltyper er veganske (kun noen få inneholder egg), men det er ikke alltid den medfølgende buljongposen er vegansk. Sjekk ingredienslista eller bruk egen buljong. 

Tips:
I asiatiske butikker finner du som regel et stort utvalg av nudler. Disse kan være laget av ris, bokhvete, bønnestivelse m.m., er glutenfrie og ofte et bedre valg enn de hvetebaserte nudlene vi finner i fin innpakning på Rimi og Rema.



(1 pers)
1-2 pakke nudler m/tilhørende buljongpose (ev. bruk egen buljong)
ca 1/2 chili uten frø, finhakket (ettersom hvor hot du vil ha det)
1-2 hvitløksfedd, i tynne skiver
1 vårløk, kuttet
2-3 blader pak choi
1 neve bønnespirer

1. Fres chili og hvitløk i litt olje i en kjele.
2. Hell oppi vann (så mye som det står anvist på nudelpakka). Tilsett buljong og kok opp.
3. Tilsett nudlene og la det koke et par minutter (se anvisning på nudelpakka).
4. Ha til slutt i vårløk, pak choi og bønnespirer. Ferdig!


* Prøv også nudelsuppe med smørbønner.

* Se alle suppeoppskrifter her.




* * * vegan, veganer, veganmat, VeganMisjonen!!! * * *

Få de siste oppdateringene fra bloggen på facebook eller instagram @veganmisjonen.

15 kommentarer :

  1. Jeg trodde det var egg i nudler jeg?

    SvarSlett
  2. Ser utrolig godt og fresht ut :-) Riktig god helg Jane.

    SvarSlett
  3. Det ser kjempegodt ut! Elsker nudler!

    SvarSlett
  4. Yum! Ser utrolig snadder god ut den suppa :)

    SvarSlett
  5. Hvilket merke synes du er best når det gjelder tørkede kikerter? Når det gjelder hermetiserte kikerter liker jeg Turkel, hva syns du om de?

    SvarSlett
  6. Hei :) Takk for mange fine og inspirerende oppskrifter. Blir så glad hver gang jeg ser du har postet nytt innlegg :)
    Forresten, snublet over en blogg og tenkte jeg bare måtte legge den igjen her til deg: http://theveganstoner.com/

    SvarSlett
  7. De fleste nudler er uten egg, men dessverre er de da istedet laget med palmeolje for å spare penger... og palmeolje er full av transfett, som er det suverent verste mettede fettet.

    SvarSlett
  8. Anonym: Godt spørsmål. Jeg kjøper store poser med tørkede kikerter (4-5 kilo er det vel) på den nærmeste tyrkiske butikken. Det står ikke noe merke på den, men de er helt supre.
    Tror ikke jeg kjenner til hermetiske kikerter fra Turkel.
    Av hermetiserte liker jeg godt de som kan kjøpes på bl.a. Rema, merket er Classico Italiano". Veldig gode kikerter og billige er de også. 7 kr boksen!

    SvarSlett
  9. Tatjana: Så koselig å høre :) Kjenner til vegan stoner <3 Kjempeartig blogg!

    SvarSlett
  10. Rune: Synd de putter palmeolje i så mye, men ta deg en tur på en asiatisk butikk. Der finner du garantert eggfrie nudler uten palmeolje :)

    SvarSlett
  11. Hvilke nudler bruker du? Jeg har enda ikke funnet noen som har vegansk krydderblanding.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg bruker ulike typer nudler, men vegansk krydderblanding er det verre med ja. Jeg pleier å bruke litt grønnsaksbuljong i kokevannet.

      Slett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar :D Ha en fin dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...